Nyheter

Kära medlem,

Under sommaren har vi övergått till en digital bokning för våra gemensamma lokaler (övernattningslägenheterna samt föreningslokalen), och nu är det även dags att börja boka tvättstugorna digitalt.

den här länken (https://brfhs.se/mitt-boende/tvattstugor) finns en detaljerad guide på hur ni går till väga för att boka tid i tvättstugorna. Tvättiderna är desamma som nu, 07:00-12:00, 12:00-17:00 och 17:00-21:00. Genom den digitala bokningen kommer ni få tillgång till tvättstugorna via era nyckeltaggar från och med den bokade tiden, till och med 30 minuter efter bokningstiden, så att ni hinner in och hämta era saker i torkskåp och dylikt.

Det går att boka tvättstugan upp till 8 veckor i förskott. Den digitala bokningen kommer ske från och med onsdagen den 16 augusti 2023, då nuvarande bokningstavla med låscylinder slutar att gälla. Dessa kommer i samband med det även plockas ner.

Så här bokar du tvätttid som gäller från och med 16/8-2023:

Du loggar in med din nyckeltagg på brfhs.asuscomm.com eller genom att besöka den digitala bokningstavlan som sitter på väggen i entrén till Tämnarvägen 8. På den digitala bokningstavlan blippar du din tagg för att logga in, välj sedan tvättstuga och tid, och klicka på “Boka”. På den dedikerade bokningshemsidan nämnd ovan använder du taggens 8-siffriga nummer (placerat längst ned centrerat på taggen som börjar med A0155, minus bokstaven A alltså) och det urpsrungliga lösenordet 1111 (läs mer här hur du gör).

Observera att vi öppnar upp bokningen vid månadsskiftet juli/augusti, så det dröjer ytterligare ett par dagar från dagens datum (13/7-2023) innan ni ser tvättstugorna i inloggat läge på brfhs.asuscomm.com

För frågor eller hjälp kontaktar ni oss enklast via

Nu är det varmare tider på gång igen, och det har blivit dags att piffa upp våra gårdar och gemensamma utrymmen inför sommaren. Så här kommer årets inbjudan till trädgårdsdag lördagen den 13 maj!

Vi samlas och hjälps åt att göra fint i vår utemiljö och städa upp i gemensamma utrymmen såsom cykelrum och återvinningsrum. Vi har även köpt in en ny gemensam grillplats som ska monteras. Dessutom är det ett ypperligt tillfälle att lära känna dina grannar lite bättre. Vi samlas på Sköntorpsvägen 103 vid ingången mot gatan vid 10:00. Städdagen förväntas hålla på i ca 3 timmar, och vi avslutar givetvis med en gemensam korvgrillning vid murgrillen bakom Sköntorpsvägen 103.

???? Lördagen den 13 maj
???? 10:00 - 13:00
???? Vi samlas vid Sköntorpsvägen 103

 

Vänligen,
Styrelsen

Hej! Secor erbjuder samtliga medlemmar i föreningen säkerhetsdörren Daloc S43 till reducerat pris (16 900 kr inkl. moms och montage). Erbjudandet är giltigt till och med 30 juni 2023. Nedan text är från Secor:

Vi har härmed nöjet att erbjuda dig marknadens mest tekniskt utvecklade säkerhetsdörr, Daloc S43. Dörren har ett vackert yttre i kombination med ett högt inbrottsskydd. Samtidigt ger den ett effektivt skydd mot brand, oljud och lukt. Det lätt- använda flerpunktslåset hakar i låst läge fast dörrbladet i stålkarmen upp- och nedtill. För ökad säkerhet har huvudlåset ett inbyggt borrskydd. Dörren har även säkra gångjärn och speciella tappar i bakkant som gör S43 svår att forcera och lyfta av. Tack vare karmens limfria tätningslister förblir dörren tät. Sveriges mest sålda säkerhetsdörr, Daloc S43, tillverkas i Töreboda.

Prestanda:

  • Inbrottsklass SS-EN 1627 RC3 minimerar inbrottsrisken.
  • Ljudreduktion 35 dB, ljudklass Rw 38dB minskar störande ljud från trapphuset väsentligt.
  • Brandklass EI30, brandmotstånd i 30 minuter.
  • Brandgastäthetsklass Sa, Sm (SS-EN 13501-2) innebär att dörren står emot kalla såväl som varma brandgaser.

Standardutrustning:

  • Dörrblad i flera lager stålplåt med förstärkningar samt lackerad enligt föreningens direktiv. Vit stålkarm. Tröskel i massiv ek. Invändiga vita lister.
  • Huvudlås ASSA 510 (flerpunktslås). Låsning av hakreglar sker genom uppåtvridning av trycket/handtaget.
  • Tillhållarlås ASSA 90001 inklusive 4 nycklar.
  • Förstärkta låspunkter samt bakkantssäkringar.
  • Mekanisk ringklocka, tittöga av vidvinkeltyp, handtag.

Villkor:

  • Dörrblad i flera lager stålplåt med förstärkningar samt lackerad enligt föreningens direktiv. Vit stålkarm. Tröskel i massiv ek. Invändiga vita lister.
  • Huvudlås ASSA 510 (flerpunktslås). Låsning av hakreglar sker genom uppåtvridning av trycket/handtaget.
  • Tillhållarlås ASSA 90001 inklusive 4 nycklar.
  • Förstärkta låspunkter samt bakkantssäkringar.
  • Mekanisk ringklocka, tittöga av vidvinkeltyp, handtag.

Som medlem i BRF Hjälmaren-Sköntorp erbjuds Daloc S43 till reducerat pris på 16 900 kr inkl. moms och montage. Giltigt tom 2023-06-30.

 

🔗 Läs mer om erbjuandet här: Secor Daloc S43 BRF HJÄLMAREN-SKÖNTORP 2023.pdf

 

Kontakt
SECOR
Richard Malmstedt
072-735 93 47

Secor logo

Daloc grundades 1943 och är idag Skandinaviens främsta tillverkare av klassade dörrar i stål och trä, för hela fastighetens behov. I utbudet finns bland annat lägenhetsdörrar med inbrottsklass upp till RC4 och med ljudreduktion upp till 50 dB. Secor är ett företag i Daloc-koncernen. Vi är specialister på montage av säkerhetsdörrar och trapphusrenovering. Sedan 1993 har våra certifierade montörer levererat och installerat hundratusentals säkerhets-, brand- och entrédörrar samt fastighetsboxar över hela Sverige. I vårt showroom på Rosenlundsgatan 29 A i Stockholm finns ett urval av våra dörrar. 

Det är med glädje vi meddelar att vår bostadsrättsförening har satt upp en hjärtstartare innanför porten på Tämnarvägen 8.

En hjärtstartare är en enhet som kan ge hjärtmassage och elektriska stötar till en person som har drabbats av ett hjärtstillestånd. Genom att snabbt agera kan man rädda liv och förbättra prognosen för den drabbade.

Föreningen har valt att sätta upp en hjärtstartare för att säkerställa att vi har tillgång till den här livräddande tekniken så fort som möjligt i händelse av en kris. Enheten är enkel att använda och med sin inbyggda högtalare kommer den berätta exakt vad du ska göra vi användning.

Placeringen av hjärtstartaren är central i föreningen, och precis intill ingången till föreningslokalen som ofta hyrs för fester. Notera att det även finns en tillhörande barnnyckel som kan kopplas till defibrillatorn för att minska strömstyrkan till elektronerna, vilket passar barn under 25kg. Barnnyckeln är placerad i samma skåp, i en nätficka vid elektroderna. Kolla på denna video för att lära dig mer om barnnyckeln:

Vi uppmuntrar alla medlemmar att ta en titt på den här filmen för att lära er mer och vara förberedda om det skulle behövas:

 

Samtliga medlemmar kommer få access till porten för att kunna komma åt hjärtstartaren vid nödsituation. Styrelsen ansvarar månadsvis för att se till att den är funktionsduglig och att batteriet är laddat. Den blinkar grönt vid hög batteristyrka, så om ni noterar att den inte blinkar grönt vid passering är det bara att höra av er till oss så åtgärdar vi det. Det är även bra att veta att det sitter ett larm som tjuter när glasluckan till hjärtstartaren öppnas.

Tack för uppmärksamheten och vi hoppas att du känner dig säker och trygg i vår bostadsrättsförening.

Tämnarvägen 8 

Under gårdagen (1 december) genomfördes bytet i systemet, vilket betyder att det nu alltså är de nya nyckeltaggarna som gäller för att ta sig in i portar, sopmoloker, returpappersrum, grovsoprum och cykelrum. Era gamla taggar, de svarta till färgen, kan nu alltså returneras till oss i styrelsen för återvinning. Detta görs likt tidigare kommunicerat enklast genom att placera alla gamla taggar i en plastficka/kuvert och lägga i vår brevlåda på hörnet av Tämnarvägen 14 (den stora gröna).

För tillfället fungerar era nya nyckeltaggar precis på samma sätt som era gamla, så all behörighet som vi efterfrågade vid utlämningen (förråd och dylikt) och begränsningar har ännu inte satts i spel. Detta görs efter årsskiftet när vi introducerar den digitala bokningen av tvättstugor, uthyrningslägenhet och föreningslokal. Mer info om detta kommer alltså efter årsskiftet.

Under nästkommande vecka kommer vi dela ut alla extrataggar som beställts under utlämningen till er direkt i brevinkasten. Den tidigare kommunicerade öppettiden i styrelselokalen nu i helgen gäller därmed inte längre, utan vi kommer ta den tiden till att koda upp alla extrataggar istället så att vi kan leverera den direkt till er dörr istället. Hoppas ni finner den lösningen bra. Samtliga som beställt extrataggar har blivit kontaktade via mail från  för att bekräfta sin tidigare beställning. Om du vet med dig nu att du behöver en eller flera extrataggar kan du kontakta oss på nämnd epostadress så löser vi det.

Har ni några frågor kring era nya nyckeltaggar, extrataggar eller annat rörande detta byte är ni välkomna att kontakta oss via epost så svarar vi så snabbt vi kan. Notera alltså återigen att den tidigare kommunicerade mottagningstiden under helgen (3-4 december) inte gäller längre.

Trevlig fredag!

/Styrelsen